Odpověď:
Autor jahvistické tradice v Genezi 6; 1-4 zaznamenává lidovou legendu o obrech.
Když počal vzrůstat počet lidí na tváři země a rodili se jim četné dcery, shledali synové Boží, že se jim lidské dcery líbí, a tak si braly za ženy všechny, jichž se jim zachtělo... V těch dnech (a také později) povstalo na zemi pokolení Nefilim, to když se synové Boží spojovali s dcerami lidskými a ony jim rodili děti; to jsou ti hrdinové dávných dob, ti proslulí mužové. Nehodnotí však tuto víru, nýbrž ji užívá k dokladu narůstající zvrácenosti, která přivodí velkou potopu (opětovně známou z vyprávění).
Jahvista nemohl mít na mysli démony, protože by citovaný úryvek ztratil svůj smysl – byl by byzúčelný. Trest v podobě potopy by totiž zasáhl lidi, a ne ty, kteří by za něj v takovém případě nesli odpovědnost. (Nejtěžší stránky Bible, KNa)
Církevní Otcové vykládali výraz „Boží synové“ jako pokolení Setovo a „lidské dcery“ jako potomstvo Kainovo. Mezi Kainovými potomky je zmíněna jediná žena Naama čili „Půvabná“.
Vysvětlení se tak nachází ve vztazích, kdy se ti, co zdědili „Boží obraz“ řídili tělesnou přitažlivostí a došlo k velkému uvolnění mravů v rozporu s řádem stanoveným na počátku.Bible se zde odvolává na kanánské náboženské texty, jen aby poukázala na směšování nebe a země, které bylo zapovězeno už v rajské zahradě pro nařízení nejíst ze stromu poznání dobra a zla a ze stromu života. Původní obyvatelé Kanánu byi často spojováni s giganty, ale zde jsou znevažování jako potomci nevhodných svazků.
Heller řekl (anebo si ověřte, co
říká ), že hebrejský termín „nefilim“ znamená doslova „vypadlec“. Někteří sice vykládají, že se to týká padlých andělů, ale pravděpodobnější je výklad bilologický, že jde o potrat. A to potrat takového embrya, které je zrůdou, které není životaschopné, protože je zplozeno jakoby obrazně z nerovného vztahu božstev a pozemšťanek.