Odpověď:
Ad 1) Zvláštnost židovského kalendáře je, že počítají dobu "od stvoření světa". Prostě vzali
doslova počet pokolení vypisovaných v Bibli.
Ad 2) V židovském pojetí začíná skutečně den západem slunce. Ostatně, kde je dáno, že by začátkem dne měla být právě hluboká noc? Není naše počítání času "od půlnoci do půlnoci" jen pouhý konsenzus?
Ad 3) To nevím, zatím se k tomu nechystají, navíc je zde problém v tom, že na původním místě chrámu stojí Omarova mešita, a jinde chrám stavět nelze. :-( Osobně dosti pochybuji, že by muslimové chtěli zrealizovat podobný experiment jako se uskutečnil na jednom českém kostele a společně s mešitou opustili posvátné návrší.
Ad 4) Zde se budete muset zeptat zřejmě nějakého politologa, protože tomuto já vůbec nerozumím. Politika a ekonomika jsou dva obory, se kterými si rozhodně "netykám", tudíž se k nim ani nevyjadřuji.
Ad 5) Podle Pravidel českého pravopisu jsou příslušníci národa či státu "psáni" s velkým počátečním písmenem, zatímco příslušník náboženství malým. Máte-li tedy na mysli příslušníka vyvoleného národa, prokažte mu úctu i velkým písmenem, chcete-li mluvit o jeho vyznání, pište malé. Nicméně v tomto případě se většinou příslušnost k národu a náboženské přesvědčení kryjí: tedy Žid je většinou židem...
Ad 6) To je těžké posoudit, statistiky konvertovaných židů ke křesťanství bohužel nemám.
Ad 7) Židozednářství je něco (dle mého názoru) jako Jára Cimrman, ale bráno v negativním smyslu. Když už nevíme, na koho to svést, tak se řekne, že "za to můžou zednáři" nebo že "v tom určitě mají prsty židozednáři". U Židů se tím naráží na jejich schopnost podnikat a schopnost proniknout díky úspěšné ekonomice na rozhodující místa.
Zednáři jsou zase natolik "tajemnou" organizací, že se jim dá klidně dávat za vinu vše.