Datum vložení: 14.3.2001
Otázka:
měli by mít žáci středních škol přístup k internetu ve škole? S omezením nebo bez omezení? Jaké místo by měl zaujímat v katolické škole? Za váš názor děkuji.
Zdenka
Odpověď:
Internet jako informační zdroj je jistě dobrá věc. Myslím, že v současné době by se měl člověk s informační technikou a zdroji informací alespoň v základu seznámit. Samozřejmě že ne každá informace z internetu získaná člověku prospívá. Ale to je záležitost další schopnosti cítění a rozlišování. Přirovnal bych to ke čtení. Naučit se pracovat s počítačem a internetem je jako naučit se číst. A záleží nyní, co člověk čte, pokud něco hodnotného nebo balast. Proto, že existuje literatura mizerné kvality, ještě nepřestaneme ve škole učit číst.
Můj názor je určitě umožnit přístup, na druhé straně by měla existovat výchova - k čemu a jak ho použít. Co se týče omezení, tak je samozřejmě možné zamezit přístup na některé stránky. Pokud bude `brouzdání` součástí výuky nějakého předmětu, pak je kontrola zcela snadná. Asi by nebylo vhodné nechávat žáky celé dny připojené, protože i zde se dá mluvit o nebezpečí závislosti. Čili určité podmínky pro ty, kdo chtějí být `on-line`, jsou zcela jistě na místě.
Na otázku odpověděl:
P. Mgr. Petr Šikula