Trojí inspirace pro nový rok

Autor knihy: František, papež
Nakladatelství: Karmelitánské nakladatelství

Říká se: Co s načatým večerem? Začátkem ledna se hodí i parafráze této otázky: Co s načatým rokem? Jednu velikou možnost a šanci nabídl papež František, když nedávno vyhlásil rok milosrdenství. A u nás doma pod stromečkem se sešla další a hned trojí inspirace pro každý den nového roku.

Kniha 365 dní s papežem Františkem má podtitul Promluvy od Svaté Marty. Je známo, že papež František se po zvolení nepřestěhoval do papežského apartmá, ale ubytoval se v malém bytě v Domě svaté Marty. V tamní kapli má každé ráno mši svatou s krátkou promluvou. Tyto promluvy sledují lidé po celém světě a tato kniha dává možnost vpustit tyto srozumitelné na evangeliu vystavěné Františkovy myšlenky do každého našeho dne a každé situace. Milosrdenství, soucit, něha, chudí kolem nás, rodina, to jsou základní akcenty mnoha Františkových promluv.

Hledíme na nebe, na spoustu hvězd, ale když ráno vyjede slunce, nejsou už pro množství světla vidět. A takové je Boží milosrdenství. Velké světlo lásky a něhy. Bůh odpouští nikoliv dekretem, ale něhou, pohlazením ran hříchu. … Ježíš dělá zpovědníka takto: Neponižuje, neříká cizoložnici: „Co jsi udělala? Pověz! A kdy jsi to udělala? A s kým?“ Nikoliv. „Jdi a nehřeš už více.“ Milosrdenství Boží je obrovské, obrovské!

Kniha Evangelium na každý den 2016 obsahuje evangelium na každý den roku, k němu krátké zamyšlení od Silvana Faustiho a biblické souřadnice dalších čtení, která na tento den připadají. Kniha má praktický kabelkový formát a může se stát každodenním zdrojem Božího slova.

365 šťastných dní s podtitulem Pozitivní myšlenka na každý den je vlastně malý stolní kalendář, na každý den jedna stránka, jeden citát a jeden obrázek. Obrázky vzdáleně připomínají styl obrázků Malého Prince a citáty mohou vyčarovat úsměv na tváři a radost v srdci každý den. Kalendář je možno používat opakovaně, data nejsou spojena se dny v týdnu. Jedna myšlenka za všechny:

Chcete být šťastni? Tak buďte!