Odpověď:
Je pravdou, že ač jsme věnovali růženci několik
otázek , bylo to spíše
„proč“ než „jak“ se modlit:
Ve jménu Otce i Syna i Ducha svatého. Amen.
Věřím v Boha, Otce všemohoucího, Stvořitele nebe i země.
I v Ježíše Krista, Syna jeho jediného, Pána našeho; jenž se počal z Ducha svatého, narodil se z Marie Panny, trpěl pod Ponciem Pilátem, ukřižován umřel i pohřben jest; sestoupil do pekel, třetího dne vstal z mrtvých; vstoupil na nebesa, sedí po pravici Boha, Otce všemohoucího; odtud přijde soudit živé i mrtvé.
Věřím v Ducha svatého, svatou církev obecnou, společenství svatých, odpuštění hříchů, vzkříšení těla a život věčný.
Otče náš, jenž jsi na nebesích, posvěť se jméno tvé. Přijď království tvé. Buď vůle tvá jako v nebi, tak i na zemi. Chléb náš vezdejší dej nám dnes. A odpusť nám naše viny, jako i my odpouštíme našim viníkům. A neuveď nás v pokušení, ale zbav nás od zlého.
Zdrávas Maria, milosti plná, Pán s tebou; požehnaná ty mezi ženami a požehnaný plod života tvého Ježíš.
Svatá Maria, Matko Boží, pros za nás hříšné, nyní i v hodinu smrti naší.
Před začátkem růžence se modlí předchozí modlitba až ke slovu „Ježíš“, za které se vloží
poprvé: v kterého věříme
podruhé: v kterého doufáme
potřetí: kterého milujeme
Sláva Otci i Synu i Duchu svatému, jako byla na počátku, i nyní, i vždycky a na věky věků. Amen.
Otče náš, jenž jsi na nebesích, posvěť se jméno tvé. Přijď království tvé. Buď vůle tvá jako v nebi, tak i na zemi. Chléb náš vezdejší dej nám dnes. A odpusť nám naše viny, jako i my odpouštíme našim viníkům. A neuveď nás v pokušení, ale zbav nás od zlého.
Zdrávas Maria, milosti plná, Pán s tebou; požehnaná ty mezi ženami a požehnaný plod života tvého Ježíš.
Svatá Maria, Matko Boží, pros za nás hříšné, nyní i v hodinu smrti naší.
Při modlitbě desátku růžence se modlí předchozí modlitby až ke slovu „Ježíš“, za které se vloží jedno z níže uvedených tajemství Ježíšova života. Poté se dokončí modlitba „Zdrávas Maria“ a ještě devětkrát opakuje než následuje „Sláva Otci“. (tajemství radosti – Po, So)kterého jsi z Ducha svatého počala
s kterým jsi Alžbětu navštívila
kterého jsi v Betlémě porodila
kterého jsi v chrámě nalezla
kterého jsi v chrámě obětovala
(tajemství světla -Čt)který byl pokřtěn v Jordánu
který zjevil v Káně svou božskou moc
který hlásal Boží království a vyzýval k pokání
který na hoře proměnění zjevil svou slávu
který ustanovil Eucharistii
(tajemství bolesti –Út, Pá)který se pro nás krví potil
který byl pro nás bičován
který byl pro nás trním korunován
který pro nás nesl těžký kříž
který byl pro nás ukřižován
(tajemství slávy – St, Ne)který z mrtvých vstal
který na nebe vstoupil
který Ducha svatého seslal
který tě, Panno, do nebe vzal
který tě v nebi korunoval
který z mrtvých vstal
Sláva Otci i Synu i Duchu svatému, jako byla na počátku, i nyní, i vždycky a na věky věků. Amen.
Po každém „Sláva Otci“ se v desátku růžence modlí tzv. Fatimský dodatek Pane Ježíši, odpusť nám naše hříchy, uchraň nás pekelného ohně a přiveď do nebe všechny duše, zvláště ty, které tvého milosrdenství nejvíce potřebují.
Na závěr celého růžence (všech pěti desátků) se přidává modlitba Zdrávas, Královno, Matko milosrdenství; živote, sladkosti, a naděje naše, buď zdráva! K tobě voláme, vyhnaní synové Evy; k tobě vzdycháme, lkajíce a plačíce v tomto slzavém údolí. A proto, orodovnice naše, obrať k nám své milosrdné oči; a Ježíše, požehnaný plod života svého, nám po tomto putování ukaž; ó milostivá, ó přívětivá, ó přesladká Panno Maria
a závěrečná modlitba Oroduj za nás, Královno posvátného růžence, aby nám Kristus dal účast na svých zaslíbeních.
Bože, tvůj Jednorozený Syn nám svým životem, smrtí a zmrtvýchvstáním získal věčnou spásu. Dej nám, prosíme, když v posvátném růženci blahoslavenné Panny Marie o těchto tajemstvích rozjímáme, ať také podle nich žijeme a dosáhneme toho, co slibují. Skrze Krista, našeho Pána. Amen.