Datum zveřejnění: 14.6.2001
Rubrika: Katolická církev a církve Otázka:
Slyšela jsem, že člověk z jiné církve (např. Církve bratrské), který se účastní bohoslužby naší katolické církve, nemůže přistoupit ke sv. Přijímání, protože mu to naše církev nedovoluje, kdežto, pokud bych já šla na bohoslužbu do Církve bratrské, není zde žádná překážka. Zajímalo by mě, jestli je to pravda a pokud ano, proč tomu tak je. Děkuji.
Datum zveřejnění: 14.6.2001
Rubrika: Etika a morálka Otázka:
Existuje nějaké pravidlo jak rozeznat těžký hřích od lehkého, zda-li to záleží na svědomí každého z nás nebo je to nějak obecně dáno? Děkuji.
Datum zveřejnění: 14.6.2001
Rubrika: Katolická církev a církve Otázka:
Dobrý den. Zajímalo by mne, jaký postoj má katolická církev k Mormonům a co říká na osobu Josefa Smitha.Děkuji
Datum zveřejnění: 13.6.2001
Rubrika: Katolická církev a církve,
Duchovní život,
Ostatní Otázka:
Zdravim chcel by som sa vas opytat ci existuje rehlne spolocenstvo v ramci katolickej cirkvi kam mozu vstupovat aj tazko telesne postihnuty na voziku a podobne
Datum zveřejnění: 12.6.2001
Rubrika: Etika a morálka,
Duchovní život Otázka:
Priblizil jsem se k Bohu.Potom ale, a ne jednou, kdyz vse je jak chci, a co nechci je pryc, opet delam co nechci, i kdyz vim, ze to neni dobre.Neboli, tim ze klesnu a `vzdaluju` se Mu, tim uprimneji se pak na Nej divam a opet speju k priblizeni.Jako kdybych potreboval spatne, abych dosahl dobreho.Co s tim?Tot ma otazka.
Dekuji za odpoved.
Datum zveřejnění: 12.6.2001
Rubrika: Katolická církev a církve,
Ostatní Otázka:
Můžete vysvětlit rozdíl mezi farářem, kaplanem a dalšími tituly používanými v církvi? Děkuji.
Datum zveřejnění: 12.6.2001
Rubrika: Katolická církev a církve Otázka:
Zajímalo by mě, jaké jsou hlavní rozdíly mezi katolíky a adventisty sedmého dne a zda je křest u adventistů uznáván katolickou církví. Děkuji.
Datum zveřejnění: 11.6.2001
Rubrika: Věrouka,
Biblistika Otázka:
Rada bych se jeste jednou vratila k tak casto opakovane otazce Mariina panenstvi. Nani to problem, ktery by me vyslovene trapil, ale jelikoz se ted vice seznamuji s veroukou Rimskokatolicke cirkve, nemuzu se teto otazce uplne vyhnout. Zajima me, jak se toto dogma shoduje s s timto biblickym mistem: `Kdyz se Josef probudil ze spanku, ucinil, jak mu prikazal andel Hospodinuv, a prijal svou manzelku k sobe. Ale nezili spolu, dokud neporodila syna; a dal mu jmeno Jezis.` Mt 1,24-25 Za odpoved predem dekuji. Hanka
Datum zveřejnění: 11.6.2001
Rubrika: Liturgika Otázka:
Mam dotaz jestli má mše v týdnu platnost za nedělní bohoslužbu, v případě odjezdu, kdy není možnost se dostat na mši svatou ani v sobotu. Díky za odpověď Jana
Datum zveřejnění: 11.6.2001
Rubrika: Biblistika,
Liturgika,
Církevní právo Otázka:
Dobrý den,
mám několik otázek...
Chtěla bych se zeptat, zda mohu přistoupit ke svatému přijímání, když nejsem přítomna mše sv. od začátku.
Moje druhá otázka se týká postu před sv. přijímáním. Vím, že je hodinový. Je to myšleno hodinu před začátkem mše nebo hodinu před sv. přijímáním?
Dále bych se chtěla podělit s jednou zkušeností. Chtěla jsem koupit kříž na stěnu a zavítala jsem do jednoho obchodu, který patří člověku z nekatolické církve. Řekla jsem mu své přání (kříž z tělem Krista), a on mi namítl, proč chci kříž s Kristem, když Kristus na kříži nezůstal a že ho chci znovu ukřižovat... Přemýšlela jsem o tom a došla jsem k závěru, že je sice pravda, že Kristus na kříži nezůstal, ale pro mě kříž bez Krista nemá smysl. Zajímalo by mě, od kdy si vlastně lidé vyráběli kříže s Kristem na připomenutí ukřižování. A jaký je na to Váš názor?
Datum zveřejnění: 11.6.2001
Rubrika: Etika a morálka,
Partnerské vztahy a manželství Otázka:
Dnes bylo v Hustopečích biřmování. Byl tu pan biskup a po mši odpovídal na různé otázky. Jednou z otázek byla taky na registrované manželství. Chtěla bych se zeptat na Váš osobní názor. Můj názor je uznat manželstvi bez výchovy dětí. Jen Váš osobní názor.
Datum zveřejnění: 11.6.2001
Rubrika: Biblistika Otázka:
Kdy naposledy bylo v tomto století
vyhlášeno rozhodnutí `ex cathedra`?
Datum zveřejnění: 11.6.2001
Rubrika: Liturgika,
Katolická církev a církve Otázka:
Dobrý den. Zajímá mě možnost účasti člena Římskokatolické církve na Řeckokatolické bohoslužbě. Děkuji. F. H.
Datum zveřejnění: 11.6.2001
Rubrika: Ostatní Otázka:
Zajimalo by mne, proc neudelate na svych www strankach nejakou diskuzi mezi nevericimi a vericimi. Jsou totiz dosti jednostranne. Misa
Datum zveřejnění: 3.6.2001
Rubrika: Biblistika,
Liturgika,
Katolická církev a církve Otázka:
Muze clen csl.cirkve husitske jit u katoliku ke svatemu prijimani, v pripade ze byl ve sve cirkvi u zpovedi a smi jit ke zpovedi u katoliku, nema-li moznost vzypovidat se u sve cirkve ? Dekuji.
Datum zveřejnění: 1.6.2001
Rubrika: Biblistika,
Katolická církev a církve Otázka:
Kamarádka (nevěřící, ale zajímající se o různé vyznání) mi tvrdí, že Římskokatolická církev tvrdí,že svět je starý 3 000 let, ale já jsem o tom neslyšela. Tak bych se chtěla zeptat, jestli je to pravda. Díky za odpověď Jana
Datum zveřejnění: 29.5.2001
Rubrika: Biblistika Otázka:
Pokud je to možné, prosím Vás o alespoň stručné vyjádření k následujícím větám... Nejdříve úvod do problematiky - trochu `ze široka`:
V poslední době je nemožné si nevšimnout prudce se zrychlujícího vývoje v oblasti platebních a také jiných (např. identifikačních) systémů. V minulosti se hojně používalo karet magnetických, které však byly v některých oblastech lidské činnosti nahrazeny dokonalejšími a bezpečnějšími kartami čipovými. S rozvojem mobilních zařízení a internetu a zejména s jejich větší dostupností veřejnosti podporovanou nejen místními politickými vládami, ale i světovými velmocemi a nadnárodními společnostmi jako je např. Microsoft (viz např. jeho snahy o rozšiřování `počítačové gramotnosti` v Rusku) lze však vysledovat jakousi `další fázi` ve vývoji všech těchto systémů - jedná se o snahy propojit celý svět elektronicky - bez ohledu na hranice států a rozdíly mezi kontinenty. V důsledku tohoto technického rozvoje je možné vysledovat rostoucí využívání mobilní a elektronické komunikace, elektronického obchodu, elektronického vedení účtu, elektronického podpisu atd. Přináší to celou řadu výhod, které jsou také často prezentovány při obavách lidí ze zavádění těchto technologií do jejich života. Z těchto výhod jmenujme např. to, že již nikdy více nemusíte čekat dlouhé fronty ve svém bankovním ústavu kontrolujete-li svůj ůčet např. přes internet, mobilní telefon či přes jiný elektronický platební systém, své výhody má i elektronická zdravotní dokumentace a identikační karta atd. Všechny tyto údaje je již dnes možné umístit na jediný čip - umístěný např. v osobní čipové kartě.
A teprve nyní se dostávám k jádru své otázky, která pro mnohé může znít nesmyslně, nicméně já ji přesto pokládám:
Nedomníváte se, že současný stav v oblasti komunikačních, informačních a ostatních technologií je přinejmenším přípravou pro naplnění obsahu ZJ 13:16-17 ? Nikdy v minulosti lidstva si totiž nebylo možné představit, že by mohla být prováděna kontrola nad každým jedincem... v současné době to již - díky vyspělé technice, kterou si člověk vytvořil - možné je.
Avšak - jak vážná je tato doba, to ať posoudí každý sám s pomocí Ducha Svatého. Bratři a sestry v Kristu - modlete se a studujte Písmo Svaté tím usilovněji, čím vážnější tuto dobu shledáte! Buďte si vědomi toho, že stále ještě zažíváme dobu velké milosti - vždyť můžeme bez jakéhokoliv trestu a hrozby vyznávat svou víru v Ježíše Krista, našeho Pána a hlásat Evangelium! Ale zároveň si položme otázku: `Jak dlouho ještě tato doba milosti potrvá?`. Proto Vás, bratři a sestry, z celého srdce prosím - BDĚTE!!!
Datum zveřejnění: 28.5.2001
Rubrika: Biblistika,
Liturgika Otázka:
Chtela bych se vas zeptat, jestli mi bude uznana nekatolicka mse, jestlize nebudu mit jinou moznost (napr. pobyt protestantke zemi ).Dekuji
Datum zveřejnění: 27.5.2001
Rubrika: Otázka:
Jak se máme vyrovnat s problémem násilí v Bibli (Starý zákon)? Kde bych se o tom podrobněji dočetla?
Datum zveřejnění: 24.5.2001
Rubrika: Otázka:
Krome soboty, na ktere mi vadilo, ze je nahrazena dnem
svatecnim, me v desateru nenechava klidnym zacatek a konec.
Tak jak ho tradicne Rimsko-katolicka Cirkev uci zni takto:
1.V jednoho Boha věřiti budeš.
2. Nevezmeš jména Božího nadarmo.
3. Pomni, abys den sváteční světil.
4. Cti otce svého i matku svou, abys dlouho živ byl a dobře ti bylo na zemi.
5. Nezabiješ.
6. Nesesmilníš.
7. Nepokradeš.
8. Nepromluvíš křivého svědectí proti bližnímu svému.
9. Nepožádáš manželky bližňího svého,
10. aniž požádáš statků jeho.
Nerozumim tomu proc kdyz srovnam posledni 2 prikazani s Ex 20: `Nepožádáš domu
bližního svého, aniž požádáš manželky bližního svého,ani služebníka jeho, ani
děvky jeho, ani vola jeho, ani osla jeho, ani cožkoli [jest] bližního tvého.`,
tak se to jevi jako jedine prikazani, nehlede na to, ze to rozdeleni na dve vyse
uvedene se nezda byt ani za sebou jdouci v biblickem textu (oddeleni statku -
10. prikazani od domu - zacatek textu v Exodu, a nebo naopak oddeleni manzelky -
9. prikazani od ostatnich lidi v jeho domacnosti - sluzebnictva atp.).
Z toho samozrejme vyplyva otazka, jestli je naopak spravne sloucit `Nebudeš míti
bohů jiných přede mnou.Neučiníš sobě rytiny, ani jakého podobenství [těch věcí]
, kteréž jsou na nebi svrchu, ani [těch] , kteréž na zemi dole, ani [těch] ,
kteréž u vodách pod zemí.` do jednoho prikazani, kdyz se naopak v textu zda, ze
jde o prikazani dve.
Neni mozne, ze zpusob vyse uvedeneho tradicniho desatera dusledkem problemu,
ktere mela Rimsko-katolicka Cirkev v minulosti s tim, jestli dovolit obrazy v
Bohosluzbe nebo ne? (a pak by to bylo samozrejme ucelovym rozdelenim, ktere by
velmi zle nakladalo s Bozim slovem)