katolík seznamka inzerce gyn. poradna pohlednice

Výpis všech zodpovězených otázek


Předchozí stránka   Další stránka  

Datum zveřejnění: 4.3.2002
Rubrika: Etika a morálka
Otázka:
Chtěla bych se ještě vrátit k prodeji v trafikách. Při tom sortimentu, co se tam dnes prodává (porno časopisy) je vůbec vhodné nebo přesněji a přísněji řečeno přípustné, aby křesťan v takové branži prodával? Děkuji za odpověď.


Datum zveřejnění: 1.3.2002
Rubrika: Ostatní
Otázka:
kdo je autorem spisu Malleus Malleficarum a o čem tento spis pojednává?


Datum zveřejnění: 1.3.2002
Rubrika: Duchovní život
Otázka:
Četla jsem už několikrát v duchovní literatuře pojem "dělat apoštolát" a tomuto termínu moc nerozumím. Pochopila jsem, že apoštolát může dělat každý člověk, v jakémkoliv věku. Ale co to přesně znamená? Něco jako evangelizovat? Nevím si s tím rady. Chtěla jsem Vás poprosit, zda byste mi to mohli trochu osvětlit. Děkuji, Dana


Datum zveřejnění: 28.2.2002
Rubrika: Biblistika
Otázka:
Často je pro mě velkým problémem věřit v eucharistii. Mou víru v ní (která je ale navíc hodně pasivní
a málo živá) hodně drží nad vodou eucharistické zázraky. Je nějaký pomocný prostředek, jak to změnit
(teď nemyslím ty zázraky ale víru v eucharistii vůbec) ?


Datum zveřejnění: 28.2.2002
Rubrika: Ostatní
Otázka:
Prosila bych o priblížení života jáhnu a vše, co je s tím spojené, a jakou roli má v živote jáhna jeho žena. Dekuji.


Datum zveřejnění: 27.2.2002
Rubrika: Věrouka
Otázka:
Tady jsem našel Ctiradovu otázku: zkusil byste ji teologicky fundovaně zodpovědět? :-))
Bůh přebývá v nepřístupném světle (1 Tim 6,16), ne že je sám tím Světlem! Tomu ale protiřečí Zj 21,23 s textem, že "...světlo: září nad ním sláva Boží a jeho světlem je Beránek."


Datum zveřejnění: 27.2.2002
Rubrika: Duchovní život
Otázka:
Dobrý den, zajímalo by mě co znamená komplentativní/konplentativní (nevím jak se to přesně píše). Vím, že jsou komplentativní řády, ale slyšela jsem to i v jiné souvislosti. Děkuji Jana


Datum zveřejnění: 26.2.2002
Rubrika: Etika a morálka
Otázka:
V TV běžel už druhý díl dokumentu Micro Mundus o problematice umělého oplodnění. Líbilo si mi provedení dokumentu, pojatého jako dialog, kde byly uvedeny názory lékařů, „pacientů“ i názory a postoje církve.
Když jsem tam viděl „chemickou reakci“ jádra vajíčka se spermií, nepřišlo mi to ale zase o tolik jiné, jako když se třeba jinde vytváří vakcína proti chřipce. A kolik jiných „chemických reakcí“ (v podobě všech očkování) v sobě každý z nás už od peřinky nosíme ? Zarazilo mne, že tyto metody jsou hodně používány v Izraeli a není to prý v rozporu s jejich vírou, protože (citát z Bible) živé je až to, co má „tlukot srdce“. Liší se opravdu tak zásadně teologie starého a nového zákona ??? Jedni moji známí se na to před několika lety ptali pana faráře a on jím řekl: „Je to prostě tvrdé, ale církev to říká jasně. Prostě ne a hotovo.“ Jiní dali na svoje svědomí a mají holčičku. Do kostela už ale moc nepřijdou. Jednak asi pro „veřejné mínění“ lidí na malém městě, jednak je samotné už asi neláká, poslouchat co je stejně v rozporu s jejich rozumem a svědomím. Každý odborník (a zde asi o to víc) je určitě vždy v pokušení hrát si na Pána Boha. Proč však hned upírat lékařům právo na jejich svědomí s tím, že by ho stejně zneužili (to přece může stejně tak učitel, farář, řidič či policista ) ?? Myslím, že v daném dokumentu mohl P. Michal Podzimek, který prezentoval pohled církve více, zdůraznit, aby lékaři nebyli tolik paličatí, respektovali názor „pacienta“ a použili třeba jenom dvě embrya. Jistě to je ale záležitost hodně odborná a málokterý kněz asi může mít za sebou praxi úspěšného genetika či gynekologa. Je však v církvi někdo, kdo se těmito otázkami na skutečně odborné úrovni zajímá?

Děkuji za váš názor.


Datum zveřejnění: 26.2.2002
Rubrika: Etika a morálka, Partnerské vztahy a manželství
Otázka:
Dobrý den, mohl by jste, prosím, uvést , jaká jsou oficielní "pravidla hry" pro člověka (katolíka), který se necítí povolán do řádu, ani se nechce stát knězem, ale rád by vstoupil do partnerského vztahu, potažmo uzavřel manželství? Kolik "stupňů volnosti" má kněz ve svátosti smíření, pokud si člověk přizná, že ve svém vztahu zašel příliš daleko nebo že mu něco nevyšlo? Mohou ke svátostem chodit skutečně pouze ti, kdo s nikým intimně nežijí? Pokud se ti, kteří to spolu myslí vážně a zodpovědně, ve svědomí to oba skutečně tak cítí a z důvodu např. studia, "rodičů" apod. sňatek není možný (což je částečně i věc "společenská"), rozhodnout ve svém vztahu třeba až „k tomu poslednímu" nesmějí pak přestupovat ke svátostem? A lze to pak "odčinit" pouze až sňatkem? Jeden starší kněz (už je řadu let po smrti a nemyslím, že šlo o nějaké "navádění") mi kdysi řekl, že ani není nikde definováno, zda jde v tomto případě o hřích těžký či lehký. Jde myslím především o jakousi vnitřní pravdivost a záměr, s jakým se k věcem přistupuje. (To se má takový věřící lékař, či lékařka zpovídat pokaždé, když "osahává" svoje pacienty? A smí potom přistupovat k přijímání?) Copak není oblast lidské intimity věc natolik individuální, jedinečná a osobní, že i SKUTEČNÝ odborník na otázky lidského svědomí má stěží šanci do toho proniknout??? Může být svátost smíření skutečně místem, které přivádí lidi blíže k Bohu i k nim samotným, které povzbudí jejich vztahy a pomůže odkrýt, co je pro ně skutečně zdravé a prospěšné? Výraz vzájemné lásky a úcty k partnerovi je přece asi vždy něco úplně jiného, než se jen "spustit" se svojí kolegyní z práce, která mi je třebas i strašně sympatická, či mít pouze jen nějakou "bokovku" v případě drhnoucího manželství nebo i kněžské kariéry. Kolik "katolických" vztahů nemuselo po dvou, třech, či čtyřech letech ztroskotat, kdyby ti lidé spolu začali "normálním" způsobem žít??? Není tohle přinejmenším krátkozraké od těch, kteří i v samotné církvi hájí, případně vymýšlejí ona "pravidla"? Pokud snad bude vaše odpověď poněkud rozpačitá, bylo by, prosím, možné použít této otázky, jako podnět, aby se tím i v církvi začal někdo na skutečně odborné, otevřené a pravdivé rovině zabývat? Nebude-li církev pravdivá, věrohodná a funkční ve věcech podstatných, těžko pak může mít důvěru lidí a být jim světlem ve věcech zcela obyčejných.

Děkuji Vám předem za vaši odpověď.


Datum zveřejnění: 25.2.2002
Rubrika: Biblistika
Otázka:
Dobry den, mela bych jeden dotaz:
1) Krestanstvi je dost dobra cesta pro zivot a pokud si ji clovek vybere, pak ma velkou sanci, ze nezabloudi, ale proc ji vydavat za jedinou? Proc se tvarit, ze jen krestane maji pravdu? Nikdo z lidi prece neni spolu s Bohem na nejvyssi hladine poznani a nezna jeho plany, stejne tak jako nikdo z nas nevidi do lidskych srdci a nevidi, ci kroky jsou provazeny laskou bez ohledu na vyznani. Nechtelo by to trosku tolerance?
Dekuji za odpoved a preji vse dobre


Datum zveřejnění: 25.2.2002
Rubrika: Věrouka
Otázka:
Zajímalo by mě, jak je možné že Pán Ježíš trpěl fyzickou smrtí, když smrt do světa vstoupila až
jako důsledek (prvotního) hříchu a ten se přece na Ježíše nevztahoval. Co si zde neuvědomuji ?


Datum zveřejnění: 22.2.2002
Rubrika: Biblistika
Otázka:
Mám pro Vás více dotazů, zasílám je najednou, doufám, že to pro Vás bude jednodušší, samozřejmě chápu, že na odpověď si asi budu muset počkat trochu delší dobu. 1. Nikdy jsem neměl problém modlit se vlastními slovy, vždycky jsem to naopak dělal rád, protože jsem to považoval za dobré pro osobní vztah k Bohu. Poslední dobou s tím mám ale velké problémy. Nejde mi o samotnou podstatu osobní modlitby, ale o oslovování Boha. Dělá mi problém pochopení Nejsvětější Trojice a dvojí podstaty Ježíše Krista. Když říkám můj Pane a Bože, nechápu zcela jasně koho tím myslím. Když říkám přijď Duchu Svatý říkám si jak je možné mluvit jen s jednou božskou osobou a ostatní dvě z toho vynechat. Když o něco Boha prosím a modlitbu končím slovy "prosím Tě o to skrze Tvého syna našeho Pána Ježíše Krista" říkám si jestli jsem se modlil "i" k Ježíši nebo jestli Ježíše o nic prosit nemohu. A když mluvím o Ježíši, kterou z jeho přirozeností mám na mysli? 2. Co je to přímluva svatých. Mohou nám být na přímluvu našich patronů či jiných svatých odpuštěny časné tresty, nebo tak můžeme získat jejich vlastnosti? 3. Když jsem u těch svatých, docela nepříjemně mě překvapilo, že někteří z nich (Jiří, Kryštof, Kateřina) byli vyřazeni, pro nedostatečně potvrzenou existenci. Když to tak vezmu, o některých svatých z Ježíšovy doby máme jen velice málo údajů. Co třeba svatý Josef, vždyť o něm máme jen pár řádek z evangelií. A když to vezmu fakt hodně drsně a ad absurdum, nevim jestli by podle těchto měříte svatořečena Panna Maria. Předem děkuji za odpovědi S pozdravem Vít Ludvík Grundman


Datum zveřejnění: 22.2.2002
Rubrika: Ostatní
Otázka:
Přítel mi zde v diskuzi popřál brzké setkání s Ježíšem. Dá se tomu rozumět i tak, že se mám brzy "odebrat na věčnost"? :-)
Všiml jsem si, že ani ti nejzbožnější se do náruče hrobu nehrnou. Není to paradox? Neměli bychom se na setkání s Pánem těšit? Dokonce tam pospíchat? Nemá náš život své vyvrcholení právě v okamžiku smrti? Nerodíme se jen pro tento okamžik? Nerodíme se proto, abychom zemřeli? Neměli bychom vyhledávat možnost zemřít co nejdříve, a být tak co nejdříve u Pána? Když ho milujeme...


Datum zveřejnění: 21.2.2002
Rubrika: Věrouka
Otázka:
V diskuzi na otázce 527 jsme narazili na problém: "Matouš 28:19 mluví o křtu ve jméno Otce ,Syna i Ducha. Copak je Otec Jméno? Copak je Syn jméno? Copak je Duch jméno? Ježíš to je jméno! je to jméno Otcovo,které mu dal!" Mě nikdy nenapadlo, že by Otec, Syn a Duch Svatý nebyla vlastní jména Božských osob. Je to tak správně? A kam zařadit jméno Ježíš? Děkuji.


Datum zveřejnění: 21.2.2002
Rubrika: Etika a morálka
Otázka:
Laudetur J.C.
1.Nemohu uverit, ze celibat je i dnes vhodny pro soucasne kneze.
2. Rovnez nemohu uverit, ze by sex byl dar nejvyse dokonaleho a lidi milujiciho (Buh je laska)Boha.
Dekuji za laskavou odpoved.


Datum zveřejnění: 20.2.2002
Rubrika: Ostatní
Otázka:
Vážený otče,
nejsem sice katolík ani věřící jiné církve, ale upřímně se snažím nalézt cestu k Bohu. Při mém hledání mě ale napadla poměrně zvrhlá otázka - proč má vůbec člověk usilovat o věčný život? Co byste odpověděl někomu, kdo argumentuje tím, že si chce užívat (tj.hřešit) tady a teď a volba mezi životem věčným a životem tady není nic jiného než volba mezi spotřebou a obloženou budoucí spotřebou např.ve formě úspor?
Děkuji Vám za odpověď.


Datum zveřejnění: 20.2.2002
Rubrika: Věrouka
Otázka:
Chtěla bych se zeptat na učení církve o panenství Panny Marie. V Bibli se několikrát mluví o bratřích Ježíšových. Vím, že ve Starém zákoně je pojem rodiny chápán jako naše dnešní "široká rodina", tzn. bratry a sestrami nazývali i svoj bratrance a sestřenice. Předpokládám, že bratry a sestrami ale nazývali i své skutečné bratry a sestry(v dnešním slova smyslu). Kde je v Písmu důkaz, že např. ten člověk, který Ježíšovi řekl: "Hle, tvá matka a tvoji bratři stojí venku..." (Mt12,47) neměl na mysli bratry v dnešním slova smyslu a že teda Ježíš žádné sourozence neměl?


Datum zveřejnění: 19.2.2002
Rubrika: Duchovní život
Otázka:
Jak mám žít/modlit se ke skutečnému Bohu a ne jen k nějaké mojí představě Boha ? Jak si skutečnost Boží uvědomit ?


Datum zveřejnění: 19.2.2002
Rubrika: Ostatní
Otázka:
Mám jen dva krátké dotazy: ¨
1) Je v Brně nějaké fungující společenství vysokoškolské mládeže ?
2) Není v Brně možnost ubytování pro vysokoškoláky katolíky ?


Datum zveřejnění: 18.2.2002
Rubrika: Ostatní
Otázka:
Zajímalo by mě jestli existuje nějaké oficiálnější vyjádření kat. církve k dílu J.R.R.Tolkiena (především k Pánovi Prstenů).
Z toho, co jsem četl na internetu (a částečně i z osobních zkušeností) se zdá, že postoj mnohých
křesťanů vůči Tolkienovým dílům je často odmítavý (spojování Tolkiena s new age a okultistem,
výtky vůči magii v jeho díle, přirovnávání k církví odmítanému Harry Potterovi), zároveň je však na internetu k
nalezení mnoho textů Tolkiena a jeho dílo obhajující jako velmi křesťanské, v posledním čísle
katolického Reportu je k Pánovi Prstenů velmi pozitivní článek (a to víme, že Report by byl mnohými
zařazen mezi "fundamentalistické časopisy") a ostatně i sám Tolkien (římský katolík, který denně přijímal eucharistii) ve svém dopise Jezuitskému knězi
Robertovi Murray r. 1953 píše : "'The Lord of the Rings' is of course a fundamentally religious and Catholic work; unconsciously so at first, but consciously in the revision. That is why I have not put in, or have cut out, practically all references to anything like 'religion,' to cults or practices, in the imaginary world. For the religious element is absorbed into the story and the symbolism".
Můžete se k tomu všemu nějak vyjádřit ? Není celá věc jen důsledkem špatného pochopení Tolkienova díla ? (pozn. osobně jsem Tolkienův příznivec)


20   40   60   80   100   120   140   160   180   200   220   240   260   280   300   320   340   360   380   400   420   440   460   480   500   520   540   560   580   600   620   640   660   680   700   720   740   760   780   800   820   840   860   880   900   920   940   960   980   1000   1020   1040   1060   1080   1100   1120   1140   1160   1180   1200   1220   1240   1260  



Zpět na otázky
  

  

   Rádio Proglas

   Víra na Internetu

   Pastorace.cz

   Krestanstvi.cz

   Pastorační středisko brněnské diecéze

   Informační kontaktní centrum

   Česká sekce Vatikánského rozhlasu

   SIGNALY.CZ: Nástěnka akcí, chat, stránky pro mládež

   IN! - Dívčí svět

   On-line breviář