katolík seznamka inzerce gyn. poradna pohlednice

Výpis všech zodpovězených otázek


Předchozí stránka   Další stránka  

Datum zveřejnění: 27.1.2003
Rubrika: Ostatní
Otázka:
V posledni dobe se stale casteji mluvi o volontariatu. Mohli byste mi prosim napsat co si pod timto pojmem mam predstavit ? Proc vubec volontariat a k cemu to je dobre ? Dekuji.


Datum zveřejnění: 24.1.2003
Rubrika: Liturgika
Otázka:
Co soudí církev o tanci (poi liturgii)? Je tanec zmioován v Písmu sv. (kde)?
Nemáte kontank na skupinu-spoleeenství(?) "Lev z Judy"?



Datum zveřejnění: 23.1.2003
Rubrika: Duchovní život
Otázka:
Zamýšlela jsem se nad problémem "syndromu vyhoření" u kněží a laiků pracujících v pastoraci a s tím souvisejících oblastech (nemocnice, školy, hospici..)
Tento syndrom s sebou nese pocit nesmyslnnosti, beznaděje a bezmoci, vyčerpanosti a vede k apatii a rezignaci; v publikacích je charakterizován především zhoršením pracovního výkonu, nezájmu o lidi,zhoršení vztahů, izolaci.. U křesťana se toto vyhoření prohlubuje ještě o duchovní dimenzi - zhoršení vztahu k Bohu; až k jakémusi vyhoření duchovnímu. Tak vzniká začarovaný kruh - křesťan, který není schopen pro svou "službu - pastoraci" čerpat sílu od Boha, vysává sám sebe a tedy nutně musí vyhořet i profesně - nutně dochází k pocitu selhání, vlastní nedokonalosti, malosti, neschopnosti...
Pastorační činnost v církvi a ve světě vůbec obsahuje vlastně všechny rizikové faktory napomáhající rozvoji tohoto syndromu. Stojíme stále tváří v tvář skutečnosti, že nejsme a nemůžeme být Spasiteli a přitom máme stát tváří v tvář utrpení a "vidouce - vidět - jednat, nést kříž..."
Vím, že to co jsem tu napsala jsou jen neucelené útržky myšlenek. Nechci tady dál rozebírat své úvahy. Jde mi o to, že se nás - křesťanů tento problém bezprostředně dotýká, protože křesťan má hořet. Zapaluje nás sám Bůh, ale pokud tento oheň nebudeme živit, shoříme a z naší víry zbyde jen popel. Stává se to. Někdy prostě není dost dřeva.
Zajímá mě co dělat v okamžiku,kdy vidíme, že místo plamenů zůstává jen hromada žhavého popela. Je třeba reagovat dřív než vyhasne úplně a rozfoukat ho, přiložit.
Zajímalo mě, co k tomuto tématu najdu na "církevních internetových stránkách", ale nenašla jsem prakticky nic. Mohli byste mi prosím
napsat něco o tom,jak reagovat a zacházet s lidmi v tomto stavu, abychom nenadělali víc škody, než užitku. Jde mi hlavně o pomoc z pastoračního úhlu pohledu; o příklady a varianty praktických postupů,kterými je možno pomoci - kde sehnat polínka a naštípat dříví na podpal, nebo alespoň ukázat k tomuto dřevu cestu...


Datum zveřejnění: 22.1.2003
Rubrika: Liturgika
Otázka:
Chvála Kristu!
Mše svatá je podle učení Církve v prvé řadě Kristova oběť; této skutečnosti se týká můj dotaz. Z kterých mešních úkonů nebo modliteb to vyplývá a které ji vyjadřují. Nebo snad můžeme najít část mše, o níž lze prohlásit, že je nekrvavým zpřítomněním Kalvarské oběti? Dále nerozumím slovům kněze: "Modlete se, aby se má i vaše oběť zalíbila Bohu Otci všemohoucímu." Co je tím myšleno? Mše přeci není naší obětí. Nejde zde o rozdíl obětování darů a Nejsvětější obětí? Prosím Vás o vysvětlení. Mnohokrát děkuji za odpověď.


Datum zveřejnění: 21.1.2003
Rubrika: Etika a morálka
Otázka:
Zdravím Vás a chci se zeptat na jednu otázku, se kterou jsem se setkal při rozhovoru s jedním sečtělým člověkem. Můžete mi napsat alespoň základní definici toho, co je to křesťanský anarchismus a kdo ho zastával. Můžete mi napsat i o nějaké věřejně dostupné knize, která o tomto tématu něco píše. Mělo by to souviset s politikou, ale fakt nevím.
Ze srdce díky Marek


Datum zveřejnění: 20.1.2003
Rubrika: Duchovní život
Otázka:
Zdravim. Zajímá mě Váš názor, zda lze považovat např. vleklou nemoc nebo jiné neštěstí, za určitou formu tříbení(prořezávání ratolesti), nebo, poněkud nemoderně, za časné tresty za naše hříchy. Nemůžu si pomoct, ale osobně mám zkušenost, že pokud něco zlého udělám, poměrně brzy dostanu za uši (na druhou stranu, když je nejhůř, přihodí se kupodivu nějaké přiznivé 'náhody?'). Takže alespoň u mě vyhrává druhá varianta. Zkusíte mi to vyvrátit, nebo, je vůbec co vyvracet? A je možné, aby se Bůh vpodstatě takhle staral, nebo si jen něco namlouvám.


Datum zveřejnění: 17.1.2003
Rubrika: Biblistika
Otázka:
Kdesi jsem četl, že pobožnost křížové cesty, pokud se navštíví po sobě a bez přerušení 14 zastavení, je vybavena plnomocnými odpustky. Zajímá mě, jestli je k tomu potřeba také splnit obvyklé podmínky, jestli i zde platí, že lze získat jen jeden plnomocný odpustek za den a jestli tyto odpustky mohou být přivlastněny i živým. Dále mě zajímá, jestli když získávám odpustek pro živého, on o tom musí, nebo nemusí vědět a jestli i on musí splnit obvyklé podmínky. Děkuji.


Datum zveřejnění: 16.1.2003
Rubrika: Duchovní život
Otázka:
Hezký den,
rád bych znal Váš názor na rozdíl mezi zpovědí a psychoterapií, v obojím přece lze zažít pocit odpuštění, otevření prostoru pro znovupovstání apod., protože Bůh nemá jinou šanci, než s člověkem být a rozmlouvat skrze něho samého, tzn. včetně jeho psychologické roviny. Druhá otázka s tím spojená je, proč kněží nemají povinnost projít např. dlouhodobým sebezkušenostním psychoterapeutickým výcvikem, protože i když bych snad mohl v učitém smyslu chápat rozdíl mezi knězem a terapeutem (myšleno ve zpovědi, nehovořím např. o eucharistii), kněz velmi výrazně s lidskou psychikou pracuje, k čemuž by měl mít nejen profesní dovednosti, ale i sebezkušenost a zralost, náhled apod. K všemu uvedenému by mohl takovýto výcvik pomoci a vše uvedené u značné části kněží postrádám.
Díky za odpověď.


Datum zveřejnění: 15.1.2003
Rubrika: Ostatní
Otázka:
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, jestli by ste mi mohli poradit,co znamenají slova "patristika" a "apologie". Mám totiž na tato dvě témata vypracovat referát, ale vůbec si s ním nevím rady a tyto informace nemohu nikde sehnat. Vím jen, že jsou tato slova často spojována s křestanstvím, a tak jsem se se svou žádostí obrátila na Vás. Předem Vám moc děkuji, Linda


Datum zveřejnění: 14.1.2003
Rubrika: Duchovní život
Otázka:
Chtěl bych se zeptat, zda je hříchem to, když se člověk neúčastní zpovědi z toho důvodů, že tento druh vyznání skrze přítomnost kněze pociťuje jako nepatřičnost a přítomnost kněze mu připadá při vyznání a modlitbě k Bohu jako nepřirozená? Zároveň se dotyčný účastní přijímání Těla Páně a je to pro něj velkou milostí a požehnáním. Je i tedy takto praktikované přijímání bez předchozí zpovědi hříchem?


Datum zveřejnění: 13.1.2003
Rubrika: Věrouka
Otázka:
Proč se padesátým narozeninám říká abrahámoviny?


Datum zveřejnění: 10.1.2003
Rubrika: Věrouka
Otázka:
Dobrý den. Při jedné diskusi s ateistou jsem byla vehnána do úzkých dotazem, který zněl asi takto: je-li Ježíš Bohem, jakto, že na kříži zvolává: Bože můj, proč jsi mě opustil? Chtěla bych Vás proto požádat o pomoc s odpovědí. Děkuji.


Datum zveřejnění: 9.1.2003
Rubrika: Věrouka
Otázka:
Prosím o vysvětlení textu Lk 2,48-51 kde Maria říká :" Tvůj otec i já jsme tě hledali. "
To jako sv. Josef je taky otec? Díky !


Datum zveřejnění: 8.1.2003
Rubrika: Biblistika
Otázka:
Chtěl jsem se zeptat na jeden z 6ti hříchů proti Duchu Svatému, a sice na ten, který je definován jako "opovážlivé spoléhání se na Boží milosrdenství". Mohl by jste to trochu víc (podrobněji) rozvést, co se pod tím myslí ? Nejlépe v příkladech, ale prosím ne v extrémních (jako např. když si člověk bude vesele hřešit jak chce s tím že Bůh je přece milosrdný a odpustí mu), ale spíše v jemném rozlišování - tedy kdy se jedná o tento hřích a kdy už ne. Děkuji za odpověď


Datum zveřejnění: 6.1.2003
Rubrika: Duchovní život
Otázka:
Několikrát jsem slyšela:"Velmi mnoho křesťanů vláčí ke svátosti smíření stále ty samé hříchy, místo aby se lepšili."Ano, je to skutečně tak. Co s tím? Nejedná se sice o hříchy těžké, nýbrž lehké-zraňující, avšak přece: Je námi Bůh "znechucen"?Máme pauzu mezi jednotlivým přijetím svátosti smíření raději prodlužovat, aby to "nebylo trapné"? Nebo nemáme ztrácet naději a pokoušet se alespoň o umění začínat stále znovu, když to s tím polepšováním nejde?


Datum zveřejnění: 2.1.2003
Rubrika: Liturgika
Otázka:
V nedávné době jsem nalezl informaci, že je-li v Bibli řeč o víně, tak se nejedná o víno v pravém slova smyslu vždy, ale často i o mošt, nikoli tedy kvašený nápoj. Zvlášť patrné je to v cizím znění, kde jsou používány odlišné výrazy pro víno kvašené a nekvašené, příp. výraz, který vyjadřuje obojí smysl. Například při Večeři Páně je řeč o krvi - "plod vinné révy", čili je možné, že nešlo vůbec o víno, ale mošt, který v té době byl odpařováním a zahušťováním uchováván i delší dobu v nekvašeném stavu. Vždy se varovalo před kvasem... Jedl se nekvašený chléb, proč tedy kvašené , alkoholické víno?


Datum zveřejnění: 19.12.2002
Rubrika: Duchovní život
Otázka:
Dobrý večer,dozvěděla jsem se,že existují tzv. ženské řády III.řádu,zajímalo by mě,čím se odlišují od řádu jiných.Nejsem katolička a tak bych uvítala i nasměrování na literaturu apod.,kde bych se o těchto společenstvích mohla dozvědět víc.Děkuje a zdraví


Datum zveřejnění: 17.12.2002
Rubrika: Věrouka
Otázka:
Dobre odpoledne, rada bych se dovedela, odkud vychazi pribeh o padu andela Lucifera, o jeho vzpoure proti Bohu. V Bibli se mi o tom nepodarilo nic konkretniho najit. Dekuji.


Datum zveřejnění: 13.12.2002
Rubrika: Liturgika
Otázka:
Dočetla jsem se, že při udělování svátosti biřmování, kněz vkládá ruce na biřmovaného, ale také používá mazání svatým olejem (na hlavě). Tento olej je olivový a někdy se do něj přidávají balzámy a koření, pak se tento svatý olej nazývá křižmo. Ráda bych se dozvěděla, jaké rostliny se přidávají do tohoto oleje (pokud to není tajemstvím). Na východě se tomuto oleji prý říkalo myron, je to snad proto, že obsahuhoval či obsahuje myrhu?
Ve Starém zákoně čteme o "oleji svatého pomazání", složeného z olivového oleje, tekuté myrhy, balzámové skořice, kasie a puškvorce (2. Mojžíšova 30:22). Tento olej se používal k pomazání kněží. Je svaté křižmo co se složení týče něco podobného? Velmi děkuji za zodpovězení dotazu.


Datum zveřejnění: 12.12.2002
Rubrika: Liturgika
Otázka:
Dobry den. Mam dotaz tykajici se ruzence a mse. Opakovane jsem se v nekterych farnostech setkal s tim, ze v kvetnu, ale treba i v rijnu se modli desatek (posledne i cely ruzenec) jako soucast mse. Vim, ze jde o marianske mesice, ale tento zpusob se mi moc nelibi. Z nekolika duvodu. Predevsim mam pocit, ze mse je jedinecna slavnost, ke ktere neni potreba nic dodavat. Dale mi tento zpusob prijde ponekud nasilny (chces se modlit ruzenec nebo nechces, stejne budes. Znam par lidi pro ktere je dulezite pozehnani po msi, takze odejit neni snadne, navic na male vsi). Chci se zeptat, zda tyto zmeny maji oporu v misalu? A co delat s tim, kdyz se knez o techto vecech s laikem nehodla bavit a navic naznacuje, ze jeho vira je asi nejak spatna. Dekuji.


20   40   60   80   100   120   140   160   180   200   220   240   260   280   300   320   340   360   380   400   420   440   460   480   500   520   540   560   580   600   620   640   660   680   700   720   740   760   780   800   820   840   860   880   900   920   940   960   980   1000   1020   1040   1060   1080   1100   1120   1140   1160   1180   1200   1220   1240   1260  



Zpět na otázky
  

  

   Rádio Proglas

   Víra na Internetu

   Pastorace.cz

   Krestanstvi.cz

   Pastorační středisko brněnské diecéze

   Informační kontaktní centrum

   Česká sekce Vatikánského rozhlasu

   SIGNALY.CZ: Nástěnka akcí, chat, stránky pro mládež

   IN! - Dívčí svět

   On-line breviář