katolík seznamka inzerce gyn. poradna pohlednice

Kde se nejvíce diskutuje...

Předchozí stránka   Další stránka  

Datum zveřejnění: 15.1.2011
Rubrika: Katolická církev a církve, Církevní právo
Počet reakcí: 268
Otázka:
Uplynuly tři roky od vydání Motu propria Benedikta XVI. ke slavení mše dle misálu z roku 1962. Mám dotaz, zda katolík se může zúčastnit mše a přijímání slavených kněžími FSSPX. Mše v dominikánském ritu je velice podobná. Je však slavena dominikány, kteří konají službu legitimně.

Datum zveřejnění: 5.3.2002
Rubrika: Etika a morálka, Partnerské vztahy a manželství
Počet reakcí: 262
Otázka:
V poslední době se na této stránce hodně diskutovalo o předmanželském sexu. Jsem věřící, je mi 24 let a se svou dívkou se chceme brát (přibližně za rok). Od jisté doby spolu sexuálně žijeme. Svědomí mi nic nevyčítá. Zajímal by mě pohled církve. Ke příjmání jsem od té doby nešel (do kostela chodíme pravidelně). U zpovědi jsem však také nebyl, svého činu nelituji a k rozhřešení je třeba lítosti. Zároveň bych moc rád šel ke příjmání, můžete mi poradit?

Datum zveřejnění: 26.2.2002
Rubrika: Etika a morálka
Počet reakcí: 258
Otázka:
V TV běžel už druhý díl dokumentu Micro Mundus o problematice umělého oplodnění. Líbilo si mi provedení dokumentu, pojatého jako dialog, kde byly uvedeny názory lékařů, „pacientů“ i názory a postoje církve.
Když jsem tam viděl „chemickou reakci“ jádra vajíčka se spermií, nepřišlo mi to ale zase o tolik jiné, jako když se třeba jinde vytváří vakcína proti chřipce. A kolik jiných „chemických reakcí“ (v podobě všech očkování) v sobě každý z nás už od peřinky nosíme ? Zarazilo mne, že tyto metody jsou hodně používány v Izraeli a není to prý v rozporu s jejich vírou, protože (citát z Bible) živé je až to, co má „tlukot srdce“. Liší se opravdu tak zásadně teologie starého a nového zákona ??? Jedni moji známí se na to před několika lety ptali pana faráře a on jím řekl: „Je to prostě tvrdé, ale církev to říká jasně. Prostě ne a hotovo.“ Jiní dali na svoje svědomí a mají holčičku. Do kostela už ale moc nepřijdou. Jednak asi pro „veřejné mínění“ lidí na malém městě, jednak je samotné už asi neláká, poslouchat co je stejně v rozporu s jejich rozumem a svědomím. Každý odborník (a zde asi o to víc) je určitě vždy v pokušení hrát si na Pána Boha. Proč však hned upírat lékařům právo na jejich svědomí s tím, že by ho stejně zneužili (to přece může stejně tak učitel, farář, řidič či policista ) ?? Myslím, že v daném dokumentu mohl P. Michal Podzimek, který prezentoval pohled církve více, zdůraznit, aby lékaři nebyli tolik paličatí, respektovali názor „pacienta“ a použili třeba jenom dvě embrya. Jistě to je ale záležitost hodně odborná a málokterý kněz asi může mít za sebou praxi úspěšného genetika či gynekologa. Je však v církvi někdo, kdo se těmito otázkami na skutečně odborné úrovni zajímá?

Děkuji za váš názor.

Datum zveřejnění: 18.2.2004
Rubrika: Etika a morálka, Partnerské vztahy a manželství
Počet reakcí: 256
Otázka:
Dobrý den,
je mi 23 a připravuju se na křest. Moc děkuju P. Šikulovi za odpověď 599.
Chtěla bych se zeptat na antikoncepci v manželství: připadá mi, že metoda PPR (jediná dovolená) se neliší od jiných prostředků v jedné věci - v úmyslu rozhodovat o tom, zda se narodí dítě. Žádná metoda přece není 100% spolehlivá, takže buď dítě přijímám, a antikoncepci nepotřebuji, nebo dítě nechci, a vzdám se sexu. Jiný přístup se mi jeví jako polovičatý a pokrytecký.
Druhá věc: je-li sexuální akt tak nedílně spojen s plozením, měla by se žena, jakmile zjistí, že je těhotná, přestat s mužem stýkat?
Děkuji za odpověď

Datum zveřejnění: 24.7.2002
Rubrika: Etika a morálka, Partnerské vztahy a manželství
Počet reakcí: 250
Otázka:
Zajímalo by mě, jestli katolická morálka dovoluje manželům (třeba v rámci milostné předehry) provozovat i orální či anální sex, jestliže to těmto manželům vyhovuje. Nebo to povazuje za nepřípustné, protože to nevede přímo k plození dětí? Také by mě zajímalo, jestli katolická morálka současnosti nezakazuje i některé polohy při souloži (např. tzv. "polohu ze zadu").

Datum zveřejnění: 9.8.2004
Rubrika: Katolická církev a církve
Počet reakcí: 241
Otázka:
Četla jsem si výsledky letošního sčítání návštěvníků bohoslužeb v katolických kostelech a zároveň i faktory, které pokles způsobují.
Ja osobně mám za to,že lidem chybí ,,duch rozlišování" , kterého nám Písmo ukazuje, když byl Ježíš na poušti, postil se a byl pokoušen. Odpovídal ďáblu slovy Deuteronomia, a právě proto zvítězil nad nabízenou svévoli. Dnes se však obecně tvrdí a je to slyšet právě od katolíků, že Bohu je lecos milé. Děkuji.

Datum zveřejnění: 29.8.2005
Rubrika: Katolická církev a církve
Počet reakcí: 237
Otázka:
Když se mě někdo zeptá, co nebo kdo to jsou charismatici, v podstatě vím své, ale nevím, jak mu to přesněji sdělit. Napsali byste o nich něco více?
A ještě by mě zajímalo, proč je docela dost lidí nemá rádo a považuje je sektu.

Datum zveřejnění: 15.9.2003
Rubrika: Etika a morálka, Partnerské vztahy a manželství
Počet reakcí: 234
Otázka:
Dobrý den,
viděl jsem teď v médiích několik komentářů a zprostředkovaných zpráv o postoji Vatikánu k otázce partnerství homosexuálů. Zajímal by mne jednak Váš pohled na tuto věc a pak také možné zdroje informací o této problematice a přesných vyjádřeních církevních představitelů. Děkuji. Pavel


Datum zveřejnění: 12.12.2003
Rubrika: Ostatní
Počet reakcí: 231
Otázka:
V Katolickém týdeníku č. 42 z 19. října 2003 byla inzerována kniha brněnského vydavatelství Cesta - Miriam Therese Winterová: Z HLUBIN BEZEDNÝCH - Příběh Ludmily Javorové, vysvěcené na římskokatolického kněze. Vydavatelství Cesta má rovněž zvýrazněný odkaz na Vašich stránkách. Moje otázka je následující: Proč je v "katolickém" periodiku vycházejícím pod dohledem ČBK umístěna reklama na knihu, která hrubě odporuje katolické víře a propaguje neposlušnou křesťanku, jež se svým skutkem vyloučila z Církve Kristovy? Proč je na www.katolik.cz zvírazněný odkaz na vydavatelství, které skoro každým svým titulem napadá Církev svatou a její tradiční učení? Jen pro připomenutí, pokud byste náhodou nevěděli, žena nemůže být vysvěcena na kněze. Stejně tak nikdo nemůže být pokřtěn kofolou. Chybná materie.

S Pánem Bohem
Martin R. Čejka

Datum zveřejnění: 3.7.2002
Rubrika: Etika a morálka
Počet reakcí: 226
Otázka:
Jsem katolička, i manžel, máme dvě děti. Já však ale řeším svůj vnitřní spor ohledně antikoncepce. Metoda plodných a neplodných dnů u mě nejde, protože menstruaci jsem měla velice nepravidelnou. Nyní užívám hormonální antikoncepci a řeším otázku, zda je lepší počet dětí naplánovat a mít klidné svědomí, že je uživím, zaplatím školku, školu apod., že jim zabezpečím vše, co potřebují (ne aby měly vše na co si vzpomenou!). Z každého manž. styku se může narodit dítě, není nezodpovědné děti neplánovat? A nebylo by to "bezohledné" i vůči partnerovi, kdyby žena byla pořád těhotná? Sexuální život manžely přece obohacuje a v těhotenství se toto (aspoň u nás)trochu omezuje. Co máme dělat, když antikonc. metoda daná Bohem "nefunguje"? Znám stanovisko církve a vím, že hřeším. Nezpovídám se však z tohoto hříchu a nevím, jestli oba hřešíme tím, že pak přistupujeme ke svátosti přijímání. Děkuji za odpověď, prosím, pošlete mi ji na můj e-mail.

Datum zveřejnění: 26.2.2002
Rubrika: Etika a morálka, Partnerské vztahy a manželství
Počet reakcí: 226
Otázka:
Dobrý den, mohl by jste, prosím, uvést , jaká jsou oficielní "pravidla hry" pro člověka (katolíka), který se necítí povolán do řádu, ani se nechce stát knězem, ale rád by vstoupil do partnerského vztahu, potažmo uzavřel manželství? Kolik "stupňů volnosti" má kněz ve svátosti smíření, pokud si člověk přizná, že ve svém vztahu zašel příliš daleko nebo že mu něco nevyšlo? Mohou ke svátostem chodit skutečně pouze ti, kdo s nikým intimně nežijí? Pokud se ti, kteří to spolu myslí vážně a zodpovědně, ve svědomí to oba skutečně tak cítí a z důvodu např. studia, "rodičů" apod. sňatek není možný (což je částečně i věc "společenská"), rozhodnout ve svém vztahu třeba až „k tomu poslednímu" nesmějí pak přestupovat ke svátostem? A lze to pak "odčinit" pouze až sňatkem? Jeden starší kněz (už je řadu let po smrti a nemyslím, že šlo o nějaké "navádění") mi kdysi řekl, že ani není nikde definováno, zda jde v tomto případě o hřích těžký či lehký. Jde myslím především o jakousi vnitřní pravdivost a záměr, s jakým se k věcem přistupuje. (To se má takový věřící lékař, či lékařka zpovídat pokaždé, když "osahává" svoje pacienty? A smí potom přistupovat k přijímání?) Copak není oblast lidské intimity věc natolik individuální, jedinečná a osobní, že i SKUTEČNÝ odborník na otázky lidského svědomí má stěží šanci do toho proniknout??? Může být svátost smíření skutečně místem, které přivádí lidi blíže k Bohu i k nim samotným, které povzbudí jejich vztahy a pomůže odkrýt, co je pro ně skutečně zdravé a prospěšné? Výraz vzájemné lásky a úcty k partnerovi je přece asi vždy něco úplně jiného, než se jen "spustit" se svojí kolegyní z práce, která mi je třebas i strašně sympatická, či mít pouze jen nějakou "bokovku" v případě drhnoucího manželství nebo i kněžské kariéry. Kolik "katolických" vztahů nemuselo po dvou, třech, či čtyřech letech ztroskotat, kdyby ti lidé spolu začali "normálním" způsobem žít??? Není tohle přinejmenším krátkozraké od těch, kteří i v samotné církvi hájí, případně vymýšlejí ona "pravidla"? Pokud snad bude vaše odpověď poněkud rozpačitá, bylo by, prosím, možné použít této otázky, jako podnět, aby se tím i v církvi začal někdo na skutečně odborné, otevřené a pravdivé rovině zabývat? Nebude-li církev pravdivá, věrohodná a funkční ve věcech podstatných, těžko pak může mít důvěru lidí a být jim světlem ve věcech zcela obyčejných.

Děkuji Vám předem za vaši odpověď.

Datum zveřejnění: 22.9.2004
Rubrika: Partnerské vztahy a manželství
Počet reakcí: 219
Otázka:
Dobrý den. Jsem muž,23 let a cítím,že mé místo v životě je v manželství. Vím že toužím po pevném vztahu a má dívka by měla být věřící. Jaké další vlastnosti by měla mít? Jaké vlastnosti partnerů jsou důležité pro štastné manželství. T.



Datum zveřejnění: 25.9.2002
Rubrika: Etika a morálka
Počet reakcí: 214
Otázka:
Chapu, ze katolicka cirkev je proti potratum, ale proc je proti antikoncepci? Pokud je sex podle vetsiny knezi pouze na plodeni deti, tak je timto tvrzenim clovek degradovan na pouhe zvire, protoze jen zvirata soulozi, kdyz chteji potomky. Jindy ne.

Datum zveřejnění: 13.3.2002
Rubrika: Katolická církev a církve
Počet reakcí: 213
Otázka:
S evangelíky jsme zkoumali důvody, které je vedly k tomu, že se oddělili od Katolické církve.
Překvapilo mě, že popírají svůj historický původ v Jedné Církvi a že tvrdí, že navazují na hypotetickou Prvotní církev a církevní vývoj v průběhu 15 století se jich vůbec netýká. Nicméně mnohé poznatky, které ŘKC v průběhu dějin získala, se jim "hodí", např. vypořádání se s různými bludy (arianizmus atd.), ale berou je jen jako teologické východisko, které dává rozum, ne tradice.
Je důvodem jejich oddělení jen touha po snížení požadavků mravního zákona, který si sami určují - často i v rozporu s Božím zákonem (rozvod, zpověď, přijímání, svátosti vůbec, svévolné pojetí pojmu Boží lid a společenství svatých a jiné...)?

Datum zveřejnění: 29.10.2003
Rubrika: Liturgika
Počet reakcí: 212
Otázka:
Dobrý den, byla jsem ve Francii a velmi mě překvapilo, že lidé při vstupu do kostela nepoklekají před svatostánkem, ale se "jen" ukloní. Stejně to dělají např. i trapističtí mniši. Jaký je rozdíl v těchto rozdílných způsobech vyjádření úcty ?
Děkuji

Datum zveřejnění: 8.3.2004
Rubrika: Biblistika
Počet reakcí: 205
Otázka:
Proč katolická církev z věty, vytržené z kontextu, sv. Pavla: "Žena nechť v církvi mlčí.", vyvozuje přímou cestou nemožnost ženy knězem?? Když ještě k tomu tento výrok zní i jinak:"Žena nechť ve shromáždění mlčí.", čímž se myslí bohoslužba. Proč se katolická církev, úmyslně nepoužívám nesmyslné označení "svatá", řídí výroky někoho, kdo zjevně velmi nenáviděl ženy---"Pokud se chce žena o něčem poučit, ať se zeptá doma svého manžela, ale na shromáždění ať mlčí"?? Zde je až neskutečně a nechutně zjevná nenávist a opovržení ženami. To katolické církvi nevadí?? A takovéto "city" chovali k ženám i další a další katoličtí svatí, např. za všechny třeba sv. Ambrož. Proč katolická církev tak hluboce už od svého "vzniku" opovrhuje a ponižuje ženy???

Datum zveřejnění: 18.5.2007
Rubrika: Biblistika, Katolická církev a církve
Počet reakcí: 197
Otázka:
Dobrý den,
ráda bych se zeptala na věc, která mě velmi trápí. Jsem silně věřící člověk, Moji rodiče věřící nejsou a naprostá většina blízkých lidí kolem mě také ne. Výjimku tvoří jen můj manžel. Křesťanské víře mě naučil člověk, respektive víru jsem přijala od člověka, který tvrdil, že každý, kdo nepřijme Ježíše, jako svého spasitele, půjde do pekla.

Jak jsem říkala, jsem silně věřící. Jsem spíš křesťan "začátečník" a kolikrát se přistihnu, že si říkám, že bych v Boha raději nevěřila, protože víra v něj mi přináší neustálá muka z přemýšlení, že miliony a miliardy lidí půjdou do pekla.

Mezi nimi například i můj otec, matka a další lidé. Jako příklad vezmu svého tatínka, který je hodný, dobrý a velmi morální člověk. Je ale přesvědčený ateista. Nebyl vychován ve víře, nevyrůstal v prostředí, kde by se s vírou setkal. Dnes je jeho „víra“ v ateismus stejně silná jako moje víra v Boha. Vím že to asi zní hloupě, ale svým způsobem za to ani nemůže, že není věřící. Prostě taková byla doba a prostředí. Já ho nejspíš v uvěření v Boha „přinutit“ nedokážu. (Po pravdě řečeno se o to ani nesnažím, jeho přesvědčení je opravdu silné). Můžu se za něj jen modlit, což činím.
Jenomže v Boha nedokážu nevěřit. Vím, že je. Jen nevím, jak Boha milovat, když bych byla raději, aby nebyl. Moje víra je založena na strachu z pekla, myslím, že to není správně, ale nevím, jak z toho ven. Chci Boha milovat, to je ta správná cesta, ale nevím, jak to zařídit. Chci žít v radosti z Jeho lásky a ne v hrůze z Jeho zatracení.

Opravdu mnoho času v poslední době se trápím tím, co bude s mými blízkými i s ostatními lidmi po smrti. Sama za sebe se můžu a budu snažit, být taková, abych šla do nebe, svoje děti vychovávám tak, aby byly takovými věřícími lidmi, aby šli do nebe.

Ale například svoje rodiče změnit nejspíš nemůžu. Mám jen modlitby. Vím, že to je mocný nástroj, ale pořád žiju s hrůzou, že se na víru třeba nikdy neobrátí. Nemyslím už snad skoro na nic jiného a v těchto obavách už nemám ani radost ze života. Navíc si už ani nepřeji další děti, protože se bojím, že někde sejdou na zcestí a půjdou do pekla a tak si říkám, že je pro ně lepší ani nevzniknout.

Na druhou stranu nevěřím tomu, že si to Bůh takhle přál. Jistě si nepřál, abych se celý život děsila, co bude s mými milovanými lidmi v pekle, abych se Boha bála a nedokázala jej milovat ze samé obavy o své milované, abych se bála si pořídit ještě více dětí.

Jak to tedy je? Opravdu půjdou všichni nevěřící lidé do pekla? (Vím, že věřit nestačí, ale já se úmyslně ptám na nevěřící)

Peklo chápu, jako stav, kde není přítomen Bůh a proto zde není nic dobrého, ale samé špatné věci. Prostě místo nějaké neskonalé a věčné bolesti a utrpení. Je toto chápání správné? A opravdu sem míří i třeba ti mí rodiče a mnoho a mnoho dalších lidí, kteří jsou dobrými lidmi, ale bohužel nevěří v existenci Boha? Pokud to tak je, jak se s touto hroznou skutečností smířit? Jak se s tímto vědomím naučit žít a nezbláznit se z toho? Jak se s tím vyrovnávají ostatní křesťané?

Velice Vám děkuji za odpověď a moc se na ni těším, protože snad přinese úlevu. Srdečně zdravím.


Datum zveřejnění: 25.11.2004
Rubrika: Etika a morálka, Partnerské vztahy a manželství
Počet reakcí: 197
Otázka:
Dobrý den.
Jak velkou má podle Vás šanci vztah ateistky a katolíka?

Datum zveřejnění: 18.10.2001
Rubrika: Etika a morálka
Počet reakcí: 197
Otázka:
Setkal jsem se s názorem, že je možné navštěvovat naturistické pláže, pokud to v člověku nevyvolává žádné vzrušení, představy, žádostivost, a že na nahotě samotné není nic špatného. Je takový názor slučitelný s učením katolické církve?

Datum zveřejnění: 13.2.2004
Rubrika: Partnerské vztahy a manželství
Počet reakcí: 184
Otázka:
Dobrý den, osm?luji se obrátit se na Vás s následujícím delikátním dotazem. Podle list? sv. Pavla, papežských encyklik Arcanum, Casti connubii a ješt? i Humanae vitae je dodnes hlavou katolické rodiny muž a žena se má podrobovat svému muži. Jsetliže však žena odpírá muži poslušnost, jakými prost?edky m?že muž p?ivést ženu zp?t k domácí kázni? Muže v této v?ci pomoci zpov?dník ?i církevní soud? Pokud ano, jak? D?kuji p?edem za Vaše laskavé zodpov?zení mého svrchupsaného dotazu.


20   21-40  60   80   100   120   140   160   180   200   220   240   260   280   300   320   340   360   380   400   420   440   460   480   500   520   540   560   580   600   620   640   660   680   700   720   740   760   780   800   820   840   860   880   900   920   940   960   980   1000   1020   1040   1060   1080   1100   1120   1140   1160   1180   1200   1220   1240   1260  



Zpět na otázky
  

  

   Rádio Proglas

   Víra na Internetu

   Pastorace.cz

   Krestanstvi.cz

   Pastorační středisko brněnské diecéze

   Informační kontaktní centrum

   Česká sekce Vatikánského rozhlasu

   SIGNALY.CZ: Nástěnka akcí, chat, stránky pro mládež

   IN! - Dívčí svět

   On-line breviář