katolík seznamka inzerce gyn. poradna pohlednice

Výpis nejčtenějších otázek

Předchozí stránka   Další stránka  

Pořadí:
60.
Datum zveřejnění: 10.6.2008
Rubrika: Katolická církev a církve, Církevní právo
Počet shlédnutí: 12653
Otázka:
V tisku jsem zaregistrovala pro mě zcela novou informaci, že byl po speciálním povolení Svatého Otce vysvěcen v ČR první ženatý muž. Jistě se jedná o mimořádnou skutečnost. Chci se zeptat, co to znamená „podmínečné“ vysvěcení a zda tento kněz nadále plně žije v i manželství nebo se po domluvě a se souhlasem manželky rozhodl pro celibát.

61.
Datum zveřejnění: 7.3.2003
Rubrika: Liturgika
Počet shlédnutí: 12630
Otázka:
Dobry den,
muzete prosim vysvetlit vyznam pismen IHS (JHS) na liturgickych predmetech? Velmi dekuji.

62.
Datum zveřejnění: 13.5.2009
Rubrika: Liturgika
Počet shlédnutí: 12607
Otázka:
Dobrý den, existují nějaké pokyny k přijímání na ruku? Myslím tím způsob, jakým způsobem vložit eucharistii do úst.Dlouhou dobu přijímám přímo z dlaně (neberu hostii do ruky)a dnes jsem při přijímání dostala vynadáno, že se to tak nedělá :-)Děkuji za odpověď.

63.
Datum zveřejnění: 24.7.2003
Rubrika: Katolická církev a církve
Počet shlédnutí: 12545
Otázka:
Zaujala mne forma oslovení tazatele jednoho dotazu: "Zdravím Vás Otče...."
Myslel jsem, že Marek Slatinský je kluk asi v mém věku, něco pod třicet. To se týká i Petra Šikuly a jiných, kteří tady reagují na dotazy. Jak je může někdo oslovovat otče??? Dokonce s velkým O?
Nemyslíte, že míra psycho - socio - odstupu kněží versus laiků v české církvi je nebezpečně velká? Neprospělo by české církvi, kdyby kněží (a hlavně biskupové) sestoupili ze svých výšin mezi prostý lid?

64.
Datum zveřejnění: 12.6.2001
Rubrika: Katolická církev a církve
Počet shlédnutí: 12470
Otázka:
Zajímalo by mě, jaké jsou hlavní rozdíly mezi katolíky a adventisty sedmého dne a zda je křest u adventistů uznáván katolickou církví. Děkuji.

65.
Datum zveřejnění: 24.2.2010
Rubrika: Ostatní
Počet shlédnutí: 12238
Otázka:
V ČT běžel dokument o horském národě Akha a mj. i o misiích: Zajatci bílého Boha. Mohu se nějak dozvědět, kam jdou peníze ze sbírek kostelů na misie? Alespoň přibližně oblast. Nebo jakým způsobem se určuje, do jaké misie budou peníze odeslány?

66.
Datum zveřejnění: 8.7.2002
Rubrika: Etika a morálka
Počet shlédnutí: 12181
Otázka:
Vím, že církev v manželství doporučuje "přirozené plánování rodičovství". Jak je to ale v případě, když se dvojice rozhodne používat prezervativ? Slyšel jsem, že je to z hlediska morálky těžký hřích.

67.
Datum zveřejnění: 14.3.2007
Rubrika: Ostatní
Počet shlédnutí: 12165
Otázka:
Slyšla jsem v rozhlase výklad pozdravu ahoj. Je to prý pozdrav námořníků. Zkratka několika slov. Pamatuji si, že poslední slovo je Ježíš. Prosím, můžete mi zjistit, jaká jsou ta další slova, nebo kde lze najít původ slov a jejich význam?

68.
Datum zveřejnění: 9.9.2008
Rubrika: Duchovní život
Počet shlédnutí: 12136
Otázka:
Dobrý den.
Je pravda, že jestliže u svátosti smíření vědomě zatajím nějaký hřích, ačkoli ho lituji, tak se mi neodpouští? Opakuji, že jsem si ho vědoma a velice ho lituji.... Nemůže přece jít jen o to, že jsou ta slova vyslovena... Ano, vím, že pokud by to tak bylo všeobecně, zpověď by vůbec nemusela být. Ale když právě za tu jednu věc se stydím a bylo by mi velmi trapné svěřovat se zpovědníkovi?


69.
Datum zveřejnění: 7.9.2005
Rubrika: Etika a morálka
Počet shlédnutí: 12039
Otázka:
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jaký má katolická církev názor na tetování. Zajímalo by mě hlavně, jestli je proti tetování křesťanských symbolů (ryba, kříž, X, I.N. ...). Jako katolíka mě to zajímá kvůli tomu, že bych si rád nějaký křesťanský symbol nechal vytetovat (ne kvůli nějaké parádě či "frajeřině", ale po dlouhém přemýšlením jsem přišel na to, že by mi to mohlo pomoci jak v mé víře, tak i v šíření evangelia). Napadlo mě to po tom co, jsem zjistil, že většina prvotních křesťanů byla potetována a že egyptští a arménští křesťané se nechávají tetovat dodnes, a jsou na své křesťanské tetování hrdí. Dále jsem zjistil také, že již v roce 787 po Kristu bylo tetování papežem Hadrianem I. zakázáno, ale nevím, zda tento zákaz stále platí.
Pokud zákaz tetování platí, tak bych byl rád, zda by jste mi mohl odpovědět proč tomu tak je? Pokud totiž vím, tak odpůrci tetování se odvolávají jen na Starý zákon ("...mrtvým nesmíte zhotovovat na těle žádné zářezy a nesmíte si vyrýt žádnou značku.-3. Moj. 19,28. "...kněží si nesmí vystříhávat na své hlavě pleš, stříhat si vousy a na těle dělat zářezy." -3. Moj. 21,5; či Leviticus19:28- Nebudete svá těla zjizvovat pro mrtvého ani si dělat nějaké tetování. Já jsem Hospodin). Samozřejmě že je Starý zákon pro křesťany důležitý (hlavně Desatero), ale vždyť Nový zákon nás osvobozuje od pout (př. obřízka),jenž nás držela v zajetí rituálů a obyčejů jako je psáno např. v Leviticus 19:28 („Nepohrdám Boží milostí: Kdybychom mohli dosáhnout spravedlnosti skrze zákon, byla by Kristova smrt zbytečná.“ Galatským 2:21, „Avšak Ježíš dosáhl vznešenější služby, právě tak jako je prostředníkem vyšší smlouvy, založené na lepších zaslíbeních. Kdyby totiž ta první smlouva byla bez vady, nebylo by třeba připravovat druhou.“ Židům 8:6-7.,„Odloučili jste se od Krista vy všichni, kteří chcete dojít ospravedlnění na základě zákona, pozbyli jste milosti. My však z moci Ducha a ve víře očekáváme spravedlnost, která je naší nadějí. V Kristu Ježíši nezáleží na tom, je-li někdo obřezán či ne; rozhodující je víra, která se uplatňuje láskou.“ Galatským 5:4-6,...) . A v Novém zákoně je tak nanejvýš: „Či snad nevíte, že vaše tělo je chrámem Ducha svatého, který ve vás přebývá a jejž máte od Boha? Nepatříte sami sobě! Bylo za vás zaplaceno výkupné. Proto svým tělem oslavujte Boha.“ 1 Korintským 6-19-20. Pokud se ale nepletu, když tato slova nevytrhneme z kontextu, tak zde Sv.Pavel není proti tetování, ale varuje obyvatele Korintu před nebezpečím sexuální promiskuity a hlavně pohanských praktik sexu s rituálními prostituty. Někdo dokonce tvrdí, že následující verše ukazují přijatelnost nebo přípustnost tetování: „A budeš to mít jako znamení na své ruce a jako připomínku mezi svýma očima, aby v tvých ústech zůstal Hospodinův zákon, neboť pevnou rukou tě vyvedl Hospodin z Egypta.“ Exodus 13:9; „To bude jako znamení na tvé ruce a jako pásek na čele mezi tvýma očima. Neboť pevnou rukou nás vyvedl Hospodin z Egypta." Exodus 13:16; „Onen řekne: »Já jsem Hospodinův« a jiný se nazve jménem Jákobovým, další si napíše na ruku: »Jsem Hospodinův« a dá si čestné jméno Izrael." – Izajáš 44:5;„Hle, vyryl jsem si tě do dlaní, tvé hradby mám před sebou stále.." – Izajáš 49:16;...
Tak jak tomu vlastněje, a jaký zastává katolická církev názor?
Předem děkuji za odpověď
vassil


70.
Datum zveřejnění: 9.9.2010
Rubrika: Liturgika, Duchovní život, Církevní právo
Počet shlédnutí: 11939
Otázka:
Zajímalo by mě, jestli kmotrem může být opravdu kdokoli, koho si vyberu – tzn. i můj starší bratr (ačkoli už je kmotrem mé mladší sestry).

71.
Datum zveřejnění: 15.12.2009
Rubrika: Liturgika, Duchovní život, Církevní právo
Počet shlédnutí: 11938
Otázka:
Chci se prosím zeptat, zda se dá nahradit účast na nedělní bohoslužbě účastí na večerní sobotní bohoslužbě, když sobotní večerní bohoslužba není vzata z nedělní liturgie.

A druhý dotaz: Zda se může nedělní povinnost účasti na mši nahradit účastí na řeckokatolické mši ve východním (byzantském) ritu.

72.
Datum zveřejnění: 6.12.2001
Rubrika: Partnerské vztahy a manželství
Počet shlédnutí: 11866
Otázka:
Jsem rozvedená a měla jsem svatbu v kostele. Chci se zeptat, jestli mohu přistoupit ke sv. zpovědi a dostanu rozhřešení nebo mě až do smrti Bůh neodpustí. Při každé mši cítím lítost, že nemůžu přistoupit ke sv. přijímání jako ostatní. Nyní žiji se svým přítelem. Děkuji za odpověď.

73.
Datum zveřejnění: 26.2.2002
Rubrika: Etika a morálka, Partnerské vztahy a manželství
Počet shlédnutí: 11863
Otázka:
Dobrý den, mohl by jste, prosím, uvést , jaká jsou oficielní "pravidla hry" pro člověka (katolíka), který se necítí povolán do řádu, ani se nechce stát knězem, ale rád by vstoupil do partnerského vztahu, potažmo uzavřel manželství? Kolik "stupňů volnosti" má kněz ve svátosti smíření, pokud si člověk přizná, že ve svém vztahu zašel příliš daleko nebo že mu něco nevyšlo? Mohou ke svátostem chodit skutečně pouze ti, kdo s nikým intimně nežijí? Pokud se ti, kteří to spolu myslí vážně a zodpovědně, ve svědomí to oba skutečně tak cítí a z důvodu např. studia, "rodičů" apod. sňatek není možný (což je částečně i věc "společenská"), rozhodnout ve svém vztahu třeba až „k tomu poslednímu" nesmějí pak přestupovat ke svátostem? A lze to pak "odčinit" pouze až sňatkem? Jeden starší kněz (už je řadu let po smrti a nemyslím, že šlo o nějaké "navádění") mi kdysi řekl, že ani není nikde definováno, zda jde v tomto případě o hřích těžký či lehký. Jde myslím především o jakousi vnitřní pravdivost a záměr, s jakým se k věcem přistupuje. (To se má takový věřící lékař, či lékařka zpovídat pokaždé, když "osahává" svoje pacienty? A smí potom přistupovat k přijímání?) Copak není oblast lidské intimity věc natolik individuální, jedinečná a osobní, že i SKUTEČNÝ odborník na otázky lidského svědomí má stěží šanci do toho proniknout??? Může být svátost smíření skutečně místem, které přivádí lidi blíže k Bohu i k nim samotným, které povzbudí jejich vztahy a pomůže odkrýt, co je pro ně skutečně zdravé a prospěšné? Výraz vzájemné lásky a úcty k partnerovi je přece asi vždy něco úplně jiného, než se jen "spustit" se svojí kolegyní z práce, která mi je třebas i strašně sympatická, či mít pouze jen nějakou "bokovku" v případě drhnoucího manželství nebo i kněžské kariéry. Kolik "katolických" vztahů nemuselo po dvou, třech, či čtyřech letech ztroskotat, kdyby ti lidé spolu začali "normálním" způsobem žít??? Není tohle přinejmenším krátkozraké od těch, kteří i v samotné církvi hájí, případně vymýšlejí ona "pravidla"? Pokud snad bude vaše odpověď poněkud rozpačitá, bylo by, prosím, možné použít této otázky, jako podnět, aby se tím i v církvi začal někdo na skutečně odborné, otevřené a pravdivé rovině zabývat? Nebude-li církev pravdivá, věrohodná a funkční ve věcech podstatných, těžko pak může mít důvěru lidí a být jim světlem ve věcech zcela obyčejných.

Děkuji Vám předem za vaši odpověď.

74.
Datum zveřejnění: 2.12.2004
Rubrika: Biblistika, Etika a morálka, Katolická církev a církve
Počet shlédnutí: 11839
Otázka:
Přeji hezký den,
zajímalo by mne, zda judo, karate, homeopatie, akupunktura, akupresura apod. jsou nevhodné praktiky pro křesťana? Jestli ano, tak proč?
Děkuji za odpověď.


75.
Datum zveřejnění: 16.5.2001
Rubrika: Biblistika, Etika a morálka
Počet shlédnutí: 11831
Otázka:
Smí být uděleno (upřímně litujícímu) kajícníkovi po jeho vyznání jakýchkoliv(!) hříchů rozhřešení každým knězem - nebo jsou k tomuto v určitých případech kompetentní (a pokud ano, v jakých) zvlášť oprávnění kněži, či dokonce biskupové nebo papež? Velmi děkuji za Vaši odpověď.

76.
Datum zveřejnění: 24.1.2007
Rubrika: Partnerské vztahy a manželství, Církevní právo
Počet shlédnutí: 11769
Otázka:
Chci se zeptat, jak přistupuje církev k tomu, když si věřící bere nevěřícího. Slyšela jsem, že to musí povolit biskup a že i ten nevěřící musí přistoupit ke zpovědi. A jak je to s výchovou dětí ve víře?

77.
Datum zveřejnění: 24.6.2008
Rubrika: Liturgika
Počet shlédnutí: 11753
Otázka:
Dobrý den! Ráda bych se zeptala, zda je při mši svaté zakázáno při přinášení obětních darů a před evangeliem zpívat mariánské písně. Existuje na to nějaký předpis, anebo je to čistě na varhaníkovi či schole? Děkuji za odpověď.

78.
Datum zveřejnění: 17.6.2004
Rubrika: Biblistika, Liturgika, Katolická církev a církve, Církevní právo
Počet shlédnutí: 11708
Otázka:
Dobrý den,
působím jako učitel na základní škole a zajímaly by mě základní informace o přijímání podobojí v katolické církvi běžnými věřícími.
Děkuji.

79.
Datum zveřejnění: 17.1.2003
Rubrika: Biblistika
Počet shlédnutí: 11663
Otázka:
Kdesi jsem četl, že pobožnost křížové cesty, pokud se navštíví po sobě a bez přerušení 14 zastavení, je vybavena plnomocnými odpustky. Zajímá mě, jestli je k tomu potřeba také splnit obvyklé podmínky, jestli i zde platí, že lze získat jen jeden plnomocný odpustek za den a jestli tyto odpustky mohou být přivlastněny i živým. Dále mě zajímá, jestli když získávám odpustek pro živého, on o tom musí, nebo nemusí vědět a jestli i on musí splnit obvyklé podmínky. Děkuji.

20   40   60   61-80  100   120   140   160   180   200   220   240   260   280   300   320   340   360   380   400   420   440   460   480   500   520   540   560   580   600   620   640   660   680   700   720   740   760   780   800   820   840   860   880   900   920   940   960   980   1000   1020   1040   1060   1080   1100   1120   1140   1160   1180   1200   1220   1240   1260  



Zpět na otázky
  

  

   Rádio Proglas

   Víra na Internetu

   Pastorace.cz

   Krestanstvi.cz

   Pastorační středisko brněnské diecéze

   Informační kontaktní centrum

   Česká sekce Vatikánského rozhlasu

   SIGNALY.CZ: Nástěnka akcí, chat, stránky pro mládež

   IN! - Dívčí svět

   On-line breviář